امضای یادداشت‌تفاهم همکاری پارلمانی بین ایران و روسیه
(last modified Mon, 09 Apr 2018 10:02:48 GMT )
حمل 20, 1397 14:32 Asia/Kabul
  •  امضای یادداشت‌تفاهم همکاری پارلمانی بین ایران و روسیه

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و رئیس دومای روسیه، یادداشت‌تفاهم همکاری پارلمانی در تهران امضاء کردند.

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز دوشنبه در دیدار «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه در تهران گفت: توسعه همکاری‌های پارلمانی برای همکاری‌های تجاری و رایزنی‌های سیاسی برای ایجاد امنیت‌پایدار و مبارزه با قاچاق مواد مخدر توسط کمیته مشترکی که در دو پارلمان ایران و روسیه تشکیل می‌شود، ضروری است.

لاریجانی افزود: پروژه‌های مهم اقتصادی ایران و روسیه با هدف افزایش سطح روابط باید بررسی شود و این همکاری‌ها می‌تواند شامل پروژه‌های بزرگ ملی و پروژه‌های استانی به ویژه در استان‌های شمالی گیلان، مازندران و گلستان که به روسیه نزدیک هستند، انجام شود.

‏«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه نیز دراین دیدار روابط تهران و مسکو را پویا دانست و اظهار کرد: با ایجاد ساختاری مشترک، می‌توان به درک بهتر طرفین برای مبارزه با تروریسم و مواد مخدر کمک کرد.

ولودین، اصلی‌ترین هدف ایران و روسیه را توسعه روابط اقتصادی عنوان کرد و افزود: مذاکراتی باید درباره توسعه روابط اقتصادی بین استان‌های ایران و روسیه انجام شود.

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه که به تهران سفر کرده، قرار است با «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار و گفت و گو کند.