حمل 26, 1397 11:32 Asia/Kabul
  • بیانیه ارتش ایران در محکومیت حمله موشکی آمریکا به سوریه

ارتش جمهوری اسلامی ایران، حمله موشکی آمریکا و همپیمانانش به سوریه را محکوم کرد و آن را ناشی از شکست و استیصال استکبار جهانی دانست.

ارتش جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه به بهانه و ادعای دروغین استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی؛ نمونه بارز حمایت و پشتیبانی از گروه‌های تروریستی است.

این بیانیه افزوده است: مقامات آمریکا درحالی ادعای دروغین استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی را مطرح می‌کنند که خود تأمین کننده اصلی تسلیحات برای کشتار مردم یمن هستند و ازهیچ جنایتی در افغانستان دریغ نمی‌کنند. 

ارتش ایران دراین بیانیه، ضمن بی‌نتیجه دانستن حمله مثلث شوم آمریکا، انگلیس و فرانسه  به سوریه، آن را ناشی از پیروزی و اقتدار جبهه مقاومت و مردم مقاوم سوریه دانست که باردیگر نقاب از چهره غیرانسانی و خوی تجاوزگری و دور از منطق استکبار جهانی به سرکردگی دولت آمریکا برداشت.

ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین بر هوشیاری، تعامل و  اتحاد ملل مسلمان و ارتش‌های منطقه باهدف هم‌افزایی بیشتر و برای افزایش قدرت دفاعی در برابر تروریسم و حامیان آنها تاکید کرد.

آمریکا به همراه فرانسه و انگلیس بامداد شنبه به بهانه حمله شیمیایی در دومای سوریه، بیش از ۱۰۰ فروند موشک به مناطق مختلف سوریه شلیک کردند؛ این جنایت بدون اجازه شورای امنیت سازمان‌ملل انجام شد. 

دبیر : موسوی

کلیدواژه