حمل 26, 1397 17:21 Asia/Kabul
  • تاکید بر ظرفیت‌های هلال احمر ایران برای کمک به مردم سوریه

رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر گفت: مهمترین موضوع بشردوستانه، امدادرسانی به مردم جنگ‌زده سوریه است و هلال احمر ایران ظرفیت خوبی برای این کار دارد.

«فرانچسکو روکا»  Francesco Rocca روز یکشنبه در دیدار با «علی‌اصغر پیوندی»، رئیس جمعیت هلال احمر ایران در تهران اذعان کرد: درمورد امدادرسانی در سوریه با ضعف روبه‌رو بودیم و خوب عمل نکردیم.

رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر، با بیان اینکه به دنبال یافتن راه حل مناسب برای کمک‌رسانی به مردم سوریه است، تصریح کرد: هلال احمر ایران به همراه فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر می‌تواند راه‌حل مناسبی برای کمک‌رسانی به سوریه پیدا کند و وضعیت کمک‌‌رسانی را بهبود بخشد.

فرانچسکو روکا خاطرنشان کرد: حضور افراد و داوطلبان آموزش دیده در جمعیت هلال احمر ایران، این جمعیت را از دیگر هلال احمر و صلیب سرخ‌های سایر کشورها متمایز کرده است.

«علی‌اصغر پیوندی»، رئیس جمعیت هلال احمر ایران هم دراین دیدار با تاکید بر حمایت هلال احمر ایران از سیاست و پروتکل‌های فدراسیون صلیب سرخ تصریح کرد: برنامه‌های بین‌المللی جمعیت هلال احمر ایران درچارچوب امدادرسانی، تاب‌آوری گرسنگی در آفریقا و کاهش ریسک خطرپذیری در حوادث شهری، دنبال می‌شود. 

پیوندی همچنین به خدمات جمعیت هلال احمر ایران درمنطقه و کشورهایی همچون سوریه، عراق و یمن اشاره کرد و گفت: ارسال محموله امدادی، به کشورهای درگیر بحران، ازجمله اقدامات جمعیت هلال احمر ایران است. 

«فرانچسکو روکا» رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر صبح یکشنبه به منظور سفر دو روزه و دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس جمهوری ایران وارد تهران شد.

کلیدواژه