ثور 03, 1397 14:54 Asia/Kabul
  •  امنیت مناطق دریایی جهان باید توسط کشورهای همان منطقه برقرار شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر برقراری امنیت مناطق دریایی جهان توسط کشورهای همان منطقه تاکید کرد.

امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران روز دوشنبه در آیین افتتاحیه ششمین اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند در تهران گفت: حضور بیگانگان در مناطق دریایی نوعی از ترکیبات امنیتی را به منطقه تحمیل می کند که متضمن منافع جمعی به ویژه منافع کشورهای منطقه نیست. 

دریادار خانزادی با اشاره به ششمین اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند در تهران افزود: این اجلاس محیط جدیدی را برای کشورهای منطقه اقیانوس هند فراهم کرده است تا با استفاده از آن بتوانند به طور مستقیم با یکدیگر گفت وگو کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با تاکید بر ضرورت تشکیل گروه رزمی نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند تصریح کرد: تدوین زبان مشترک برای اقدامات تاکتیکی هماهنگ در دریا نیز از جمله اقداماتی است که تحقق آن می تواند همبستگی گروهی برای دستیابی به ثبات و پایداری بیشتر را تقویت کند.

ششمین اجلاس بزرگ فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند(آیونزIONS ) به میزبانی نیروی دریایی ارتش ایران با حضور 35 هیات عالی رتبه نظامی صبح امروز (دوشنبه) در تهران آغاز شد.

هدف از تشکیل اجلاس سه روزه فرماندهان نیروی دریایی اقیانوس هند، افزایش همکاری دریایی کشورهای ساحلی این منطقه و استفاده از ظرفیت تمام این کشورها برای مقابله با چالش ها به خصوص امنیت و ثبات دریایی است.