ثور 04, 1397 12:47 Asia/Kabul
  •  امیر دریادار سیاری: ایران و پاکستان دارای مشترکات تاریخی هستند

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دارای مشترکات تاریخی و مذهبی هستند و دو ملت به خوبی همدیگر را می‌شناسند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در دیدار «ظفر محمود عباسی» فرمانده نیروی دریایی ارتش پاکستان در حاشیه برگزاری روز دوم اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند درتهران افزود: با ارتقاء توانمندی‌های دو ملت، می توان به پیشرفت‌های زیادی رسید.

امیر دریادار سیاری به برخی از زمینه های همکاری دو کشور ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: ایران در بحث آموزش می تواند  نقش بیشتری داشته باشد تا در سطوح مختلف اجرایی شود.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران همکاری ایران و پاکستان در خصوص امنیت مرزها، تمرینات و انجام رزمایش‌های مشترک و تبادل تیم های ورزشی را نیز از زمینه های گسترش همکاریهای دوجانبه برشمرد.

امیر دریادار سیاری همچنین گفت: راهبرد جدید استکبار جهانی در معرفی پاکستان به عنوان حامی تروریست را رد کرد و گفت:نباید به دشمنان اجازه داد هر گونه که می خواهند در مورد کشورهای منطقه اظهار نظر کنند.

دریاسالار «ظفر محمود عباسی» هم  گفت:  موقعیت استراتژیک ایران و پاکستان ایجاب می‌کند  که دو کشور ارتباط و همکاری های  بیشتری با هم داشته باشند.

ششمین اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند(آیونز IONS) به میزبانی نیروی دریایی ارتش ایران با حضور 35 هیات عالی رتبه نظامی در تهران در حال برگزاری است.