ثور 05, 1397 11:06 Asia/Kabul
  • قدردانی رئیس پارلمان عراق از کمک ایران به امنیت آن کشور

رئیس پارلمان عراق بر اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به مبارزه با تروریسم و ثبات و امنیت در عراق تاکید کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق در دیدار «ایرج مسجدی» سفیر ایران در بغداد، گفت: دو کشور همسایه دارای مصالح و منافع مشترک می باشند و ضروری است روابط دوجانبه در همه زمینه ها گسترش یابد.

سفیر ایران در عراق نیز با تاکید بر گسترش روابط دو جانبه، گفت: همانگونه که در مبارزه با تروریسم دولت و مردم ایران در کنار مردم و دولت همسایه و دوست خود عراق قرار گرفتند در مرحله بازسازی نیز ایران در کنار دولت و ملت عراق خواهند بود.

ایرج مسجدی، همچنین توسعه همکاری های دو جانبه تهران و بغداد به ویژه در زمینه اقتصادی، تجاری را خدمت به منافع دو کشور دانست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در هفته جاری با رهبران جریانات سیاسی و مسوولان عالی رتبه عراقی از جمله «فواد معصوم» رئیس جمهوری، «نوری المالکی» معاون رئیس جمهوری، «فالح فیاض» مشاور امنیت ملی، «همام حمودی» نائب رئیس پارلمان عراق و رئیس مجلس اعلای اسلامی، «سید عمار الحکیم» رئیس ائتلاف ملی شیعیان و رهبر جریان حکمت ملی، و «عادل عبدالمهدی» معاون سابق رئیس جمهوری و وزیر پیشین نفت این کشور دیدار و درباره مسائل دو جانبه و تحولات عراق و منطقه رایزنی کرد.

کلیدواژه