ثور 06, 1397 16:09 Asia/Kabul
  • روحانی: همه نیازهای ارزی ایران با شفافیت تامین می شود

رئیس جمهوری اسلامی ایران، گفت: هدف سیاست ارزی دولت ایران، آرامش و ثبات در بازار ارز بوده که لازمه رشد پایدار اقتصاد کشور است.

به گزارش رادیو دری،«حسن روحانی» روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصادی دولت، از تلاش های صادرکنندگان ایرانی که موجبات رشد صادرات غیرنفتی و حضور گسترده تر ایران در بازارهای جهانی را فراهم کرده است ، قدردانی کرد.

رئیس جمهوری ایران، گفت: سیاست ارزی دولت ایران به تولید کنندگان و صادرکنندگان ایرانی برای برنامه ریزی فعالیت های اقتصادی بیشترین کمک را می کند و برای تحقق این هدف، همفکری و همکاری بخش خصوصی و بانک ها ضروری است.

روحانی، اظهار کرد: درآمد ارزی ایران در شرایط کاملا اطمینان بخش بوده و همه نیازهای ارزی در سیستم جدید با شفافیت کامل قابل تامین است.

رئیس جمهوری ایران، تاکید کرد: در سیستم جدید ارزی، صادرکنندگان در فروش ارز خود حتی یک روز نباید معطل بمانند و باید مجموعه سیاستهای اقتصادی در جهت حمایت از رشد مستمر صادرات هماهنگ شود.

نرخ ارز در ایران در روزهای گذشته نوسان زیادی داشت و از این‌رو؛ دولت سیاست تک‌نرخی شدن ارز را اعلام و اجرایی کرده است. نرخ کنونی دلار در ایران، چهل و دو هزار ریال اعلام شده است. 

کلیدواژه