ثور 08, 1397 14:35 Asia/Kabul
  • تاکید ظریف بر استفاده از کارشناسان بین‌المللی بی‌طرف برای اثبات استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه

وزیر امورخارجه ایران گفت: برای اثبات استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه باید از کارشناسان بین‌المللی بی‌طرف استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در نشست سه‌جانبه با وزیران امور خارجه روسیه و ترکیه به مسکو سفر کرده است، در بدو ورود به مسکو در جمع خبرنگاران، افزود: مذاکرات روند آستانه به عنوان تنها روندی که برخلاف سایر ابتکارها که در عمل به نتیجه‌ای نرسیده است، توانسته درباره سوریه اقدام عملی انجام دهد.

ظریف افزود: بعد از تحولاتی که اخیرا در سوریه اتفاق افتاده، بخصوص اقدامات نظامی آمریکا و برخی متحدان غربی آن در سوریه که شرایط را بسیار وخیم کرده و زمینه رسیدن به راه‌حل سیاسی را با این حرکت‌های نظامی کاهش داده است، لازم بود که نشست وزیران امورخارجه کشورهایی که ضامن حرکت در روند آستانه هستند، یک بار دیگر جمع شوند و با هم تبادل نظر کنند.

وزیرامور خارجه ایران، تصریح کرد: سه کشور ایران،روسیه و ترکیه با هرگونه اقدامی که تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه را خدشه‌دار کند، مخالفت خواهند کرد و هیچ کشوری حق ندارد که تصمیم‌گیری و اقدام واکنشی در قبال سوریه از خود نشان دهد.

وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در نشست سه‌جانبه با وزیران امورخارجه روسیه و ترکیه درباره آخرین تحولات سوریه، امروز (شنبه) وارد مسکو شد.

 

کلیدواژه