نقوی حسینی: ایران برای خروج احتمالی آمریکا از برجام ، سناریوی لازم را پیش‌بینی کرده است
(last modified Mon, 30 Apr 2018 03:34:23 GMT )
ثور 10, 1397 08:04 Asia/Kabul
  • نقوی حسینی: ایران برای خروج احتمالی آمریکا از برجام ، سناریوی لازم را پیش‌بینی کرده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت:جمهوری اسلامی ایران برای همه وضعیت‌های احتمالی پس از خروج آمریکا از برجام ، سناریوی لازم را پیش‌بینی کرده است.

به گزارش رادیو دری،«سید حسین نقوی حسینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران روز یکشنبه در دیدار «هون جین اوک» مدیرکل امور آفریقا و خاورمیانه وزارت امورخارجه کره جنوبی در تهران با  اشاره به بیانیه‌های رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام افزود: برجام یک توافق بین‌المللی است و انتظار می‌رود همان طور که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود پایبند بوده است، سایر طر‌ف‌ها نیز به تعهدات خود عمل کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران همچنین با اشاره به تحولات منطقه گفت: جنایات داعش در عراق و سوریه برای جامعه جهانی روشن است و آمریکا درحالی به مقابله با داعش تظاهر می‌کند که خود از ایجادکنندگان و حامیان آن است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ایران مناسبات سیاسی میان ایران و کره جنوبی را نیز مثبت ارزیابی کرد و بر گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور تأکید کرد.

«هون جین اوک» نیز با تأکید بر اهمیت نقش ایران و کره جنوبی در صلح و ثبات در خاورمیانه گفت:تحولات سیاسی بین‌المللی نباید مانعی در توسعه مناسبات میان دو کشور باشد.

مدیرکل امور آفریقا و خاورمیانه وزارت امور خارجه کره جنوبی درباره برجام هم افزود: سئول به عنوان عضوی از جامعه بین‌المللی اذعان می کند که تهران درخصوص برجام به تعهدات خود عمل کرده است.

کلیدواژه