ثور 16, 1397 08:14 Asia/Kabul
  • اظهار عجز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از مواجهه احتمالی با ایران

«آویگدور لیبرمن" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شنبه شب در گفت وگو با شبکه دو تلویزیون اسرائیل درخصوص احتمال جنگ میان این رژیم و جمهوری اسلامی ایران گفت،تل آویو هیچ منفعتی در جنگ با ایران ندارد.

به گزارش ایرنا،وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با وجود اقدامات و سخنان تحریک آمیزمقامات تل آویو مدعی شد،این رژیم هرکاری برای جلوگیری از وقوع جنگ با ایران انجام می دهد.

وی در ادامه با تکرار ادعاهای گذشته خود گفت،به ایران اجازه نخواهیم داد  در سوریه مستقر شود و از خاک این کشور علیه نیروهای اسرائیلی استفاده کند.

لیبرمن مدعی شد، نیروهای ایرانی به تلاش خود برای استقرار توپخانه و موشک انداز برای بستن حریم هوایی در برابر اسرائیل ادامه می دهند.

وی درخصوص احتمال خروج آمریکا از برجام نیز گفت، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا طرف اسرائیلی را درخصوص تصمیم خود مطلع نکرده است.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک (بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) از ژانویه 2016 اجرایی شده است اما دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه همواره در اجرای برجام بدعهدی می‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مطابق با قانون مصوب کنگره این کشور ت 22 ثور می فرصت دارد در رابطه با تداوم تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران تصمیم‌گیری کند. ترامپ هشدار داده است اگر «برجام» به گفته وی اصلاح نشود،از آن خارج می‌شود.