روحانی: ملت ایران در برابر ترامپ و رژیم صهیونیستی متحد هستند
(last modified Sun, 06 May 2018 07:22:21 GMT )
ثور 16, 1397 11:52 Asia/Kabul
  • روحانی: ملت ایران در برابر ترامپ و رژیم صهیونیستی متحد هستند

رئیس جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر اینکه ملت ایران در برابر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و رژیم صهیونیستی متحد هستند، تاکید کرد: ملت ایران اهل جنگ و تنش نیست، اما قاطعانه از خود دفاع می کند.

«حسن روحانی» روز یکشنبه در نخستین روز سفر به استان خراسان رضوی، شمال شرق ایران، در جمع مردم سبزوار به برجام و موضع گیری های رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص اشاره کرد و افزود: آمریکا در برابر ملت ایران کاری از پیش نخواهد بُرد و اگر از برجام خارج شود، بزودی دچار پشیمانی تاریخی می شود.

رئیس جمهوری ایران، با بیان اینکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، برجام را بدترین توافق تاریخ کشورش اعلام می کند، تصریح کرد: جهان، بجز دولت جدید آمریکا، رژیم منحوس صهیونیستی و عربستان، تعهد و منطق ایران را در باره برجام  می ستاید.

روحانی، خطاب به آمریکایی ها، اروپایی ها و جهان، اعلام کرد: ایران درباره توان دفاعی خود با کسی مذاکره نخواهد کرد و به هر میزان سلاح و امکانات و موشک لازم داشته باشد می سازد و انبار می کند.

وی همچنین با اشاره به مسائل منطقه ای، گفت: ایران برای تامین امنیت منطقه با ترکیه و روسیه درباره سوریه و با کشورهای مختلف درباره یمن در حال مذاکره است و به جهان می گوید با تروریسم در هر جای منطقه که باشد، مبارزه خواهد کرد.

رئیس جمهوری ایران، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به دشمنان اجازه نخوهد داد در منطقه گروه تروریستی داعشی دیگری ایجاد کنند تا با منطقه بجنگند، چراکه ایران صلح و ثبات منطقه ای را خواستار است.

رئیس قوه مجریه ایران خاطرنشان کرد: هفته آینده هر تصمیمی که رئیس جمهوری آمریکا در باره برجام بگیرد، در زندگی ملت ایران تغییری ایجاد نخواهد کرد و  ملت ایران در برابرش ایستادگی خواهند کرد.

رئیس جمهوری آمریکا قراراست، پس از بدعهدی های مکرر این کشور در اجرای برجام، مطابق با قانون مصوب کنگره تا 22 ثور در خصوص ادامه تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران تصمیم‌گیری کند.

 

کلیدواژه