ثور 19, 1397 16:48 Asia/Kabul
  •  آمانو: ایران به تعهدات هسته ای خود پای بند بوده است

در پی تصمیم آمریکا به خروج از برجام، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر تایید کرد ایران تعهدات هسته ای خود را طبق برجام اجرا کرده است.

به گزارش ایرنا، «یوکیا آمانو» روز چهارشنبه در بیانیه ای بدون اشاره به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تاکید  کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی تحولات مربوط به برجام را از نزدیک دنبال می کند و طبق درخواست شورای امنیت سازمان ملل و با مجوز شورای حکام آژانس در سال 2015 ، نظارت و راستی آزمایی اجرای تعهدات مرتبط هسته ای ایران تحت برجام را انجام می دهد. 

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: ایران تحت برجام مشمول قوی ترین نظام راستی آزمایی هسته ای جهان است که این دستاورد مهمی است و آژانس تائید می کند که تعهدات هسته ای ایران تا امروز در حال اجرا شدن هستند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه با نسبت دادن اتهام های بی اساس به ایران، خروج واشنگتن را از برجام به طور رسمی اعلام کرد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از این نیز در همه گزارش های خود، پای بندی ایران به  توافق هسته ای برجام را تایید کرده است.

 

کلیدواژه