ثور 19, 1397 18:36 Asia/Kabul
  •  مراجع عظام تقلید: اعتمادی به آمریکا نیست

حضرات آیات «نوری همدانی»، «مکارم شیرازی» و «جوادی آملی» از مراجع عظام تقلید در قم(جنوب تهران) با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفتند: اعتمادی به آمریکا نیست.

آیت الله «حسین نوری همدانی» روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود در واکنش به خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: آمریکا و متحدانش برای ایران نقشه های جدیدی دارند و از طرفی کشورهایی مثل فرانسه، انگلیس و آلمان هم اعلام کرده اند که به این توافق پایبند هستند که نباید خوش بین به این کشورها بود.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر لزوم هوشیاری کامل در برابر نقشه های جدید دشمنان افزود: ایران باید فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود را با قدرت ادامه دهد.

این مرجع تقلید، پیشرفت های روز افزون و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را خاری در چشم دشمنان دانست و تصریح کرد: امروز دشمنان، انقلاب اسلامی را یک کابوس می بینند و به همین دلیل در اتاق های فکرشان فقط به فکر ضربه زدن به نظام هستند.

آیت الله «ناصر مکارم شیرازی» نیز روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود با اشاره به نقض برجام از سوی آمریکا گفت: آمریکایی می‌گویند برجام را قبول ندارند و باید توافقی جدید امضاء شود، به فرض توافق جدیدی هم امضاء شد، چه تضمینی وجود دارد که بازهم آن را نقض نکنند.

آیت الله جوادی آملی هم در مسجد اعظم قم با اشاره به بدعهدی آمریکایی‌ها در موضوع برجام گفت: در موضوع برجام، شرافت و تعهد ایران به همه جهان ثابت و آمریکا بیش از پیش در جهان بی اعتبار شد.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: صحبت های دیشب ترامپ نشان داد آنها به هیچ یک از قوانین انسانی از جمله عهد و پیمان پایبند نیستند و هیچگاه به حرفها و تعهدات خود عمل نمی کنند.

 

کلیدواژه