تاکید وزیر خارجه نروژ بر تداوم برجام و تضمین منافع ایران
(last modified 1397-02-22T03:23:08+00:00 )
ثور 22, 1397 07:53 Asia/Kabul
  • تاکید وزیر خارجه نروژ بر تداوم برجام و تضمین منافع ایران

وزیر خارجه نروژ با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره حفظ و اهمیت برجام گفت وگو کرد.

«اینه ماری اریکسون سوریده» Ine Marie Eriksen Søreide وزیر خارجه نروژ عصر جمعه در گفت وگوی تلفنی با «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران، ضمن حمایت از تداوم برجام، بر لزوم بهره‌مندی ایران از منافع این توافق تاکید کرد.

وزیر خارجه ایران هم بر ضرورت ارائه تضمین ازسوی دیگر طرف‌های توافق هسته‌ای برای دستیابی ایران به منافعش از برجام تاکید کرد. 

ظریف همچنین در گفت وگوی تلفنی «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وی، درباره لزوم تداوم «برجام» رایزنی کرد. وزیر خارجه ایران جمعه‌شب دراین گفت وگوی تلفنی، بر ارائه تضمین‌های لازم برای دستیابی ملت ایران به منافع برجام تاکید کرد.

وزیر خارجه ایران روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز در پکن و مسکو با وزیران خارجه چین و روسیه باهدف ارائه تضمین‌های لازم برای تامین منافع ایران از برجام پس از خروج آمریکا از این توافق دیدار و گفت وگو خواهد کرد. 

مسئولان عالی‌رتبه ایران پس از خروج آمریکا از برجام به صراحت تاکید کردند اگر سه کشور اروپایی طرف برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) تضمین عملی ندهند و منافع ایران به طور کامل از این توافق محقق نگردد، تصمیم قطعی خود را اتخاذ و اعلام خواهند کرد.

کلیدواژه