لاریجانی: اقدام آمریکا درباره فلسطین و موضوع هسته ای ایران بدون پاسخ نمی ماند
(last modified Mon, 14 May 2018 07:52:03 GMT )
ثور 24, 1397 12:22 Asia/Kabul
  •  لاریجانی: اقدام آمریکا درباره فلسطین و موضوع هسته ای ایران بدون پاسخ نمی ماند

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به مقام های آمریکایی توصیه کرد در مورد فلسطین، محور مقاومت و جهان اسلام دچار اشتباه محاسباتی نشوند و تصور نکنند اقداماتشان درباره فلسطین و موضوع هسته ای ایران بدون پاسخ می ماند.

«علی لاریجانی» روز دوشنبه در افتتاحیه نشست فوق العاده کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی در تهران، با انتقاد از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای انتقال سفارتخانه این کشور به قدس گفت: آمریکا دچار بحران تصمیم گیری راهبردی شده است و ناپخته و ماجراجویانه به صحنه بین المللی نگاه می کند.

لاریجانی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا باعث ناامنی در جهان هستند و به هیچ تعهدی پایبند نیستند افزود: آمریکا یک روز تعرفه های گمرکی با چین و اروپا را برهم زد و یک روز دیگر خلاف تعهدات بین المللی برای اتباع کشورهای اسلامی در آمریکا مقررات وضع کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد: آمریکا از توافق هسته ای که درخواست خودشان بود، خارج شد ؛ یک روز می گوید در سوریه نمی ماند و روز دیگر از کشورهای منطقه پول می گیرد و به این کشور حمله می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین با اشاره به راهپیمایی روز بازگشت فلسطینیان گفت: اگر مقاومت فلسطینیان نبود امروز رژیم صهیونیستی سایر کشورهای عربی را نیز با مشکل مواجه می کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با وجود مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی، قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کرد؛ وزارت امور خارجه آمریکا هم امروز دوشنبه 24 ثور را زمان انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اعلام کرد.

نشست فوق العاده کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی امروز(دوشنبه) در تهران آغاز به کار کرد.