بیانیه دولت جمهوری اسلامی ایران در واکنش به جنایت اخیر صهیونیست‌ها
(last modified 1397-02-25T10:30:54+00:00 )
ثور 25, 1397 15:00 Asia/Kabul
  • بیانیه دولت جمهوری اسلامی ایران در واکنش به جنایت اخیر صهیونیست‌ها

دولت جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای با محکومیت جنایات اخیر صهیونیست‌ها، از جامعه بین‌المللی خواست با شکستن سکوت طولانی خود، پایان اشغالگری و تامین حقوق فلسطینیان به‌عنوان صاحبان واقعی سرزمین‌های اشغالی را تضمین کنند.

روز گذشته (دوشنبه) همزمان با انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی، نظامیان صهیونیست دستِ‌کم 59 فلسطینی را به ضرب گلوله شهید و بیش از 2000 نفر را زخمی کردند.

دولت جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد: قتل عام روز گذشته مردم مظلوم و بی‌سلاحی که در اعتراضات مسالمت‌آمیز علیه اشغالگری و تجاوز شرکت کرده بودند، در حالی صورت گرفته است که دولت آمریکا همزمان در حال برگزاری جشن و پایکوبی برای اقدام غیرقانونی و تحریک کننده خود در انتقال سفارت این کشور به قدس شریف، آن هم در روز نکبت بود.

دولت جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان که در چند دهه اخیر، تبدیل به میعادگاهی برای یادآوری جهانی مظلومیت فلسطینیان در روز قدس شده است، تصریح کرد: بار دیگر توطئه جدید صهیونی - آمریکایی برای تبدیل کردن مساله فلسطین به موضوعی فرعی برای جهان اسلام با شکست روبرو خواهد شد.

دولت ایران در این بیانیه با ابراز تأسف از این‌که برخی مقامات دولت‌های منطقه که از اراده و دوراندیشی لازم برای شناخت توطئه‌های دشمنان و اصلی ترین موضوعات جهان اسلام عاجزند، تاکید کرد: سران این کشورها، فریب خورده‌اند و با گام نهادن در مسیر دوستی آشکار و پنهان با رژیم صهیونیستی، این رژیم غاصب را در ادامه ارتکاب جنایات ضدبشری و وحشیانه، گستاخ‌تر کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: 70 سال پس از روز نکبت، وقت آن فرارسیده تا جامعه بین‌المللی، طولانی‌ترین بحران جهان را که منشأ دیگر بحران‌های منطقه نیز هست، به نفع مردمی که در هفت دهه گذشته با طعم تلخ کشتار، اشغال، تجاوز، زندان، آوارگی و نژادپرستی زندگی کرده‌اند، پایان دهند.

در این بیانیه تاکید شده است: دولت جمهوری اسلامی ایران همچنین علاوه بر رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، همانند گذشته از هیچ تلاشی در حمایت از حقوق مشروع و غصب شده فلسطین و مردم مظلومش دریغ نخواهد کرد و رویدادهایی نظیر جنایت دیروز صهیونیست‌ها را جنایت علیه بشریت و آزمونی تاریخی برای همه کسانی می‌داند که عهده دار مسوولیت و اختیارات موثر، بویژه در کشورهای اسلامی هستند.

کلیدواژه