ثور 25, 1397 15:55 Asia/Kabul
  • رایزنی برجامی وزیر امورخارجه ایران در بروکسل

وزیر امور خارجه ایران که برای مذاکره با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین وزیران امور خارجه سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه به بروکسل پایتخت بلژیک سفر کرده است، با مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، در دیدار صبح امروز (سه شنبه) «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران با «فدریگا موگرینی» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در محل شورای اروپا در بروکسل برگزار شد، طرفین درباره نحوه ادامه برجام گفت و گو کردند.

وزیر امورخارجه ایران، دوشنبه شب بعد از سفر به پکن و مسکو و دیدار با وزیران امورخارجه چین و روسیه وارد بروکسل شد تا با وزیران امورخارجه انگلیس، فرانسه و آلمان و همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کند. این دیدار در راستای دستور رئیس جمهوری اسلامی ایران، برای رایزنی و تبادل نظر با اروپا و دیگر طرف های توافق هسته ای و بررسی امکان تداوم برجام در صورت تضمین منافع ملت ایران انجام می شود.

درپی اعلام خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از برجام، وزارت امورخارجه ایران رایزنی ها برای ادامه برجام بدون آمریکا را در دستور کار قرار داده است.

پیش از این رئیس جمهوری اسلامی ایران در تماس های تلفنی با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه تضمین دقیق، صریح و مشخص منافع تهران را در برجام خواستار شد و از اتحادیه اروپایی بویژه آلمان، فرانسه و انگلیس خواست در فرصت محدود، موضع قاطع خود را درباره چگونگی تامین و تضمین منافع ایران در برجام پس از خروج آمریکا از این توافق، اعلام کنند.

کلیدواژه