ثور 27, 1397 00:14 Asia/Kabul
  •  نمایش تبلیغاتی جدید نتانیاهو علیه ایران

نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در ادامه نمایش‌های تبلیغاتی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، قطعاتی را در یک برنامه تلویزیونی نشان داد و مدعی شد این قطعات متعلق به یک پهپاد ایرانی است که دلو گذشته در آسمان فلسطین اشغالی سرنگون شده است.

به گزارش العالم، «بنیامین نتانیاهو» در گفت و گو با شبکه «وایس نیوز»  با اشاره به قطعاتی که روی یک میز قرار گرفته بودند گفت: «این پهپاد ایرانی است که ما آن را ساقط کردیم.»

رژیم صهیونیستی 21 دلو 1396 مدعی شد یک فروند پهپاد ایرانی را بعد از ورود به اراضی اشغالی فلسطین ساقط کرده است. «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران همان روز این ادعای مضحک صهیونیست ها را رد کرد.

نتانیاهو دوشنبه 10 ثور هم در یک نمایش تبلیغاتی دیگر، تعدادی عکس، سی‌دی و کاغذ را در برابر دوربین تلویزیون نشان داد و مدعی شد ایران برنامه‌ مخفی برای ساخت سلاح اتمی دارد.

«فدریکا موگرینی»  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به این نمایش تبلیغاتی، با بیان اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون بارها بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران تاکید کرده است تصریح کرد نتانیاهو هیچ مدرکی که نشان دهد ایران برجام را نقض کرده، ارائه نکرده است.

این ادعای نتانیاهو بلافاصله پس از سفر «مایک پمپئو»  وزیر امور خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی مطرح شد و نشان داد دست ترامپ خالی است و وی برای خروج از برجام نیازمند بهانه ای است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سه شنبه 18 ثور با تکرار اتهام های بی اساس نتانیاهو علیه ایران، خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ظرف مدت سه تا 6 ماه آینده را اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد از تصمیم یکجانبه رئیس جمهور آمریکا عمیقا ابراز تاسف کرد.

بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آلمان و اتحادیه اروپا هم به عنوان طرف های برجام تصریح کردند از این توافق بین المللی حمایت می کنند.

 

 

کلیدواژه