رد ادعای حمایت ایران از طالبان از سوی والی فراه
(last modified 1397-02-29T12:49:11+00:00 )
ثور 29, 1397 17:19 Asia/Kabul
  •  رد ادعای حمایت ایران از طالبان از سوی والی فراه

والی فراه افغانستان ، ادعا ی یک فرمانده نظامی افغان ، مبنی برحمایت جمهوری اسلامی ایران از طالبان و نقش آن کشور در ناامنی های اخیر شهر فراه را رد کرد .

به گزارش خبرگزاری آوا " عبدالبصیر سالنگی "والی فراه  تاکید کرد هیچ‌گونه اسناد و شواهدی از مداخله جمهوری اسلامی ایران در سقوط بخشی از  شهر فراه  و حمایت این کشور  از گروه طالبان وجود ندارد.

وی گفت ، شورای کویته و شورای پیشاور و  سازمان اطلاعات پاکستان  در حملات اخیر شهر فراه دخالت داشته اند و  سند و شواهدی مبنی بر مداخله ایران و حمایت این کشور از طالبان وجود ندارد.

فضل احمد شیرزاد، فرمانده پلیس ولایت فراه   تحت فریب برخی از کشورهای غربی  بدون سند و مدرکی ادعا کرد ایران  در ناامنی های اخیر شهر فراه و حمایت از طالبان نقش دارد .

این اظهارات  احمد شیرزاد در حالیست که پس از سقوط بخشی از شهر فراه توسط طالبان، بسیاری از کارشناسان منطقه ، برخی از فرماندهان نظامی این ولایت را به  ناتوانی در مقابله با حملات این گروه و همکاری با طالبان در ناامنی های این شهر متهم کرده اند .

نیروهای طالبان در چند روز گذشته چندین  بار به شهر فراه حمله کردند و بخشی از این شهر را به تصرف خود در اورند اما با اعزام نیروهای کمکی جدید و مقاومت  ارتش و نیروهای امنیتی در مقابله با حملات مهاجمان آنها مجبور به عقب نشینی شدند.  

در چند روز گذشته ،حملات  طالبان به برخی از ولایت های افغانستان  از جمله فراه ، غور، غزنی  و ننگرهار افزایش یافته است.