وزیر نفت ایران: پیام اروپا حفاظت از برجام است
(last modified 1397-02-29T13:53:24+00:00 )
ثور 29, 1397 18:23 Asia/Kabul
  •  وزیر نفت ایران: پیام اروپا حفاظت از برجام است

«بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت ایران از انتقال پیام اتحادیه اروپا به تهران خبر داد و گفت: اراده سیاسی این اتحادیه در حفاظت از برجام است .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «بیژن نامدار زنگنه» روز شنبه پس از دیدار با «میگل آریاس کانیته»کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران افزود: هیئت اروپایی، پیام مشخص اتحادیه اروپا را در حفاظت از برجام و اراده سیاسی که سران این اتحادیه در صوفیه بلغارستان بر آن اجماع داشتند را به تهران ابلاغ کردند.

سران 28 کشور اتحادیه اروپا درباره "رویکرد متحد"برای نجات برجام توافق کردند. این اتحادیه چهارشنبه گذشته در نشست صوفیه، پایتخت بلغارستان، برای نجات توافق هسته‌ای ایران که در سال 2015 در وین امضا شد، در حمایت از این توافق یک‌صدا شدند.

زنگنه با بیان اینکه در نشست امروز(شنبه) هیات اروپایی به ریاست کمیسیون انرژی اتحادیه اروپا با هیات هسته ای جمهوری اسلامی ایران بحث های عملیاتی بخش نفت، گاز، فرآورده های نفتی، میعانات گازی و پتروشیمیِ بین ایران و اروپا آغاز شد، تصریح کرد: تلاش دو جانبه برای یافتن راه‌های ادامه روابط ایران و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی ادامه خواهد داشت.

هیات اروپایی به ریاست کمیسیون انرژی اتحادیه اروپا روز شنبه در نشستی با هیات هسته ای جمهوری اسلامی ایران حفظ توافق هسته ای ایران( برجام) و راه های ادامه همکاری ها در حوزه های مختلف انرژی را بررسی کردند.

 

کلیدواژه