جوزا 02, 1397 17:53 Asia/Kabul
  • امیرحاتمی: ایران توان دفاعی و موشکی خود را تقویت خواهد کرد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران روز چهارشنبه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری اجازه مداخله در امور دفاعی و موشکی خود را نخواهد داد، تصریح کرد، ایران توان دفاعی و موشکی خود را تقویت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی»، توان دفاعی و موشکی ایران را به عنوان یکی از مولفه های اساسی بازدارندگی برشمرد و گفت: هر چه تحریم‌ها، فشارها و جوسازی ها بیشتر شود، بر اراده ایران برای ارتقاء قدرت دفاعی اش در همه حوزه ها افزوده خواهد شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با بیان اینکه نیروهای مسلح و ملت ایران امروز آماده تر از هر زمان دیگری برای مقابله با هرگونه دشمنی و توطئه هستند، خاطرنشان کرد، در شرایطی که سردمداران نظام سلطه و جبهه معاندان انقلاب و نظام اسلامی حرف های نامربوطی به زبان می آورند، صنعت دفاعی ایران به دور از هرگونه تاثیرپذیری از جنجال های سیاسی غرب با تمرکز بر راهبرد بالندگی و ظرفیت های دفاعی کشور،  لحظه ای در ارتقای توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران به کوری چشم دشمنان درنگ نخواهد کرد.

«امیر حاتمی» به اظهارات توهین آمیز اخیر «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا علیه ایران نیز اشاره کرد و گفت: پایبندی جمهوری اسلامی ایران به توان داخلی صدای حاکمان جنایتکار آمریکایی را درآورده است.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه، پس از اقدام (18 ثور) رئیس جمهوری این کشور در خروج از برجام، با تکرار اتهام‌های بی اساس و تهدید به اعمال شدیدترین تحریم ها ضد ایران، 12 شرط از جمله برچیدن تاسیسات غنی سازی و ممانعت از نفوذ منطقه ای ایران را مطرح کرد.

این شروط آمریکا از سوی بسیاری از تحلیلگران و مقامات آمریکایی و اروپایی نیز «متوهمانه» و «نامعقول» توصیف شد.

 

کلیدواژه