جوزا 05, 1397 18:33 Asia/Kabul
  •  وزیر امور خارجه آمریکا از تحولات جهانی بسیار دور است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارت وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: حق قانونی جمهوری اسلامی ایران در غنی‌سازی اورانیوم تثبیت شده است و دانش بومی آن نیز در کشور وجود دارد.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه گذشته، پس از اقدام 18 ثور رئیس جمهوری این کشور در خروج از برجام، ضمن تکرار اتهامات بی اساس و تهدید به اعمال شدیدترین تحریم‌ها ضد ایران، 12 شرط برای ایران از جمله برچیدن تاسیسات غنی‌سازی را مطرح کرد.

به گزارش ایرنا؛ «بهرام قاسمی» در پاسخ با این اظهارات افزود: وزیر امور خارجه آمریکا با تاخیر و عدم بررسی لازم و کافی وارد مباحث سیاست خارجی و موضوع غنی‌سازی ایران شده است و "پمپئو" از واقعیات و تحولات جهانی بسیار دور است.

قاسمی با بیان این‌که وزیر امور خارجه آمریکا حرف‌های گذشتگان شکست‌خورده خود را تکرار می‌کند تصریح کرد: توصیه می‌کنم وی مجددا این موضوع را مورد مطالعه و دقت لازم قرار دهد.

پیشتر «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در واکنش به اظهارات ضد ایرانی وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد: نشانه‌ای از عقلانیت در اظهارات پمپئو وجود ندارد و این اظهارات نشان از عدم بلوغ سیاسی وزیر خارجه آمریکا است.

 

کلیدواژه