جوزا 06, 1397 18:11 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: نتیجه انتخابات اخیر لبنان تأیید حاکمیتِ عقلانیت و حکمت است

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل در دیدار با هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در امور لبنان گفت: نتیجه انتخابات اخیر تأیید حاکمیتِ عقلانیت و حکمت در لبنان است.

به گزارش خبرگزاری ملت؛ «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل در دیدار روز یکشنبه با «پرنیل کاردل» Pernille Kardel هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در امور لبنان در تهران ضمن ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات در لبنان، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در تقویت روابط اقتصادی و نقش مهم مقاومت در تقویت توان دفاعی ارتش لبنان تأکید کرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس ایران با بیان این‌که هم‌پیمانی جدید شکل‌گرفته بین سعودی‌ها، آمریکا و رژیم صهیونیستی، می‌تواند در جهان کنونی، بحران جدی در منطقه و سطح بین المللی ایجاد کند، تصریح کرد: این مسئله باید از سوی سازمان ملل در وضعیت کنونی که منطقه در مسیر راه حل سیاسی قرار گرفته، جدی گرفته شود و مانع بی‌ثباتی بیشتر در جهان کنونی شد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به نقض قوانین بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها افزود: "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم نامشروع اسرائیل گاهی اوقات با عباراتی تند و گستاخانه، لبنان را تهدید می‌کند که البته ماجراجویی‌های صهیونیست‌ها در منطقه به خودشان بازخواهد گشت.

«پرنیل کاردل» در این دیدار ضمن تشریح مأموریت خود در لبنان گفت: ما نیز همانند جمهوری اسلامی ایران درصدد کمک به ایجاد ثبات پایدار در لبنان هستیم.

طرفین در این دیدار بر وضعیت وخیم انسانی در یمن و ضرورت تمرکز بر راه حل سیاسی در این کشور تاکید کردند.

کلیدواژه