جوزا 13, 1397 09:26 Asia/Kabul
  • نویسنده چینی: راه امام خمینی (ره) الگوی آزادی خواهان جهان است

نویسنده چینی گفت امام خمینی  (ره) مردی از تبار انبیا بود که توانست ایران را متحول کرده و با انقلاب اسلامی پیامی به دنیا برساند که اسلام بالاترین دین است.

'وو چنگ' (wu cheng) مترجم کتاب «حکومت اسلامی» به زبان چینی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه راه امام خمینی (ره) الگوی آزادی خواهان جهان است از امام به عنوان اسطوره ای یاد کرد که با پیروزی انقلاب ، تحولی شگرف در عرصه جهانی بوجود آورد.

این استاد دانشگاه هونان چین ،پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی ره را مهم توصیف کرد و گفت  با گذشت چندین دهه از آن زمان ،نهال انقلاب ایران قویتر از قبل رشد کرده و هر روز بارورتر می شود و دشمنان ایران و اسلام هرگز نمی توانند در این روند خللی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه اندیشه جهانی امام (ره) هنوز به طور کامل شناخته نشده است گفت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران  با به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ، علاوه بر اینکه مسلمانان را بیدار کرد، بر جهان نیز تاثیرگذار بود.

چهاردهم جوزا 1397 هجری شمسی مصادف با چهارم ژوئن 2018 میلادی و نوزدهم ماه رمضان، آغاز سی‌امین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است؛ به همین مناسبت همه ساله در مرقد مطهر ایشان با حضور گسترده مردم از سراسر ایران و کشورهای مختلف جهان مراسم ویژه  برگزار می‌شود.