جوزا 18, 1397 13:39 Asia/Kabul

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و سخنران راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران، گفت: امروز مقاومت و بیداری ملت فلسطین رژیم صهیونیستی را دچار نگرانی زیادی کرده و آنان متوجه شده اند که امنیت لرزانی دارند.

«علی لاریجانی» با بیان اینکه برآیند تغییرات فعلی رژیم صهیونیستی، افزایش قدرت جبهه مقاومت و بیداری مسلمانان بوده است، افزود: نگرانی صهیونیست ها امروز شدت بیشتری یافته و حضور پرشور مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس نشاندهنده حمایت ایرانیان از ملت مظلوم فلسطین است.

رئیس مجلس ایران، هدف آمریکا و صهیونیست ها از فشار به ایران را منحرف کردن افکار عمومی جهان از مسأله فلسطین دانست و تصریح کرد: راهپیمایی اخیر بازگشت فلسطینیان هرچند حدود 200 شهید و هزاران مجروح داشته، اما رژیم صهیونیستی را دچار آشفتگی کرده است.

لاریجانی، با هشدار به مثلث شوم آمریکا، رژیم اسرائیل و سعودی در خصوص اعمال فشار و تهدید ضد ایران، تاکید کرد: رژیم اسرائیل و عربستان سعودی منشا هرج و مرج در منطقه هستند و چنانچه آنها ایران را در حاشیه قرار دهند امنیت خودشان تهدید خواهد شد. 

وی، با بیان اینکه ملت ایران همواره در حمایت همه جانبه از فلسطین پیشگام بوده است، افزود: شرایط کنونی منطقه نشان می دهد نیروی مقاومت قدرت گرفته، طرح‌های سازش رنگ باخته و جریان مقاومت به عنوان تنها راه‌ حل فلسطین است.

رئیس قوه مقننه ایران، با اشاره به طرح آمریکا موسوم به «معامله بزرگ قرن» اظهار کرد: آمریکایی ها باید بدانند که دچار خواب آلودگی هستند چراکه مسئله مردم فلسطین پول نیست و با پول نمی‌توان شرافت و غیرت و وابستگی به سرزمین را از بین بُرد.

رئیس مجلس ایران همچنین به درخواست وقیحانه رژیم صهیونیستی از آمریکا برای سیطره بر بلندی های جولان اشاره کرد و افزود: آنان می خواهند از این آشفتگی استفاده کنند و مقاومت حزب الله و فلسطین را تضعیف و شرایط جایگزینی را برای مقاومت فلسطین فراهم کنند.

راهپیمایی روز جهانی قدس امروز جمعه همزمان با ایران در دیگر کشورهای جهان برگزار شد.