جوزا 21, 1397 11:14 Asia/Kabul
  • ظریف: در اجلاس شانگهای برعملیاتی شدن تعهدات برجامی تاکید شد

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به حمایت سازمان همکاری شانگهای از برجام گفت: در این اجلاس، بر استفاده ایران از مزایای اقتصادی برجام و عملیاتی شدن تعهدات روسیه، چین و کشورهای اروپایی امضا کننده این توافق، تاکید شد.

به گزارش رادیو دری،«محمد جواد ظریف» شامگاه یکشنبه در حاشیه سفر «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به چین در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در این سفر علاوه بر اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران از سوی روحانی، از برجام نیز به عنوان یک تفاهم نامه بین المللی حمایت شد.

ظریف افزود: در این سفر فرصت دیدار و گفت و گوی روحانی با روسای جمهوری روسیه و چین به عنوان دو طرف برجام مهیا شد که در آن، درباره شرایط کنونی و نحوه ادامه همکاری با توجه به خروج آمریکا از برجام و نحوه حمایت از آن و وظایفی که همه طرف ها به عهده دارند صحبت شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه، یکشنبه شب و پس از شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، شهر «جینگ دائو» ‏Qingdao‏ چین را به مقصد تهران ترک کرد.

هجدهمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای‏ با حضور «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران و دیگر سران کشورهای عضو و ناظر، روزهای شنبه و یکشنبه (9 و 10 ژوئن) در شهر ‏«جینگ دائو» ‏چین برگزار شد.

سازمان همکاری شانگهای در سال 2001 تاسیس شد و روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، پاکستان و هند اعضای دائم این سازمان را تشکیل می دهند.

افغانستان، بلاروس، ایران و مغولستان نیز اعضای ناظر سازمان همکاری شانگهای هستند.

کلیدواژه