سنبله 25, 1395 08:32 Asia/Kabul
  • خوشرو: افغانستان در مبارزه باتروریسم به کمک جامعه جهانی نیاز دارد

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان اینکه دولت افغانستان امروز در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد، گفت: جامعه جهانی موظف است این کشور را در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی یاری کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامعلی خوشرو روز چهارشنبه در نشست سه ماهه شورای امنیت سازمان ملل که به منظور بررسی وضعیت افغانستان برگزار شد، ضمن تاکید بر پایبندی ایران به تقویت صلح و ثبات در افغانستان، بار دیگر نسبت به ظهور داعش و شاخه های آن در افغانستان هشدار داد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل یادآور شد که بر اساس آخرین گزارش دبیرکل، متاسفانه افغانستان همچنان با چالش های عمده امنیتی روبه رو است و درگیری های مسلحانه در این کشور حدود 24 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

خوشرو با ابراز نگرانی از اینکه چشم انداز گفت وگوهای مستقیم با طالبان همچنان در ابهام است، تصریح کرد که ایران ضمن حمایت از هرگونه تلاش دولت افغانستان برای برقراری صلح، اقدامات تروریستی طالبان و دیگر گروه های افراطی را محکوم کرده و هرگونه همکاری با این گروه ها را در تعارض با تلاش برای برقراری صلح در افغانستان می داند.

وی با تاکید بر این نکته که ایران به همکاری های اقتصادی با افغانستان به عنوان رهیافتی به صلح و امنیت در این کشور نگاه می کند، گزارشی از کمک های جمهوری اسلامی ایران برای اجرای زیرساخت ها، طرح های توسعه ای و راه حل های پایدار برای مساله پناهندگان افغان را ارائه داد و گفت: ایران تاکنون به تکمیل بیش از 300 طرح عمرانی در افغانستان کمک رسانده و در جهت ظرفیت سازی نیروی انسانی هر ساله صدها فرصت آموزشی در اختیار افغان ها قرار می دهد.

کلیدواژه