ظریف: کانادا تصورات غلط درقبال ایران دارد
(last modified 1397-03-24T04:16:35+00:00 )
جوزا 24, 1397 08:46 Asia/Kabul
  • ظریف: کانادا تصورات غلط درقبال ایران دارد

وزیر خارجه ایران در واکنش به طرح مصوب مجلس نمایندگان کانادا ضد ایران گفت: متاسفانه در کانادا تصورات غلط و توهماتی درقبال جمهوری اسلامی ایران وجود داشته است و هنوز هم دارد.

مجلس نمایندگان کانادا روز سه‌شنبه با تصویب طرحی، دولت این کشور را از ادامه هرگونه مذاکره برای برقراری روابط سیاسی با ایران منع کرد.

«محمدجواد ظریف» چهارشنبه‌شب درجمع خبرنگاران در فرودگاه  «پرتوریا» در آفریقای‌جنوبی تصریح کرد: به‌رغم اینکه دولت کانادا عوض شده و این دولت با یک دیدگاه دیگری وارد عرصه شده است، فشارهای سیاسی از سوی تندروها ادامه دارد.

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه، این سیاست‌ها به ضرر کانادا خواهد بود و درچارچوب حفظ صلح و امنیت بین‌المللی نیست، تاکید کرد: کشورهای غربی با سیاست مستقلی درقبال جمهوری اسلامی ایران تصمیم بگیرند.

ظریف افزود: اشتباه‌هایی متحدان کشورهای غربی در منطقه مرتکب شدند و جنایاتی را انجام داده‌اند اما از این جنایات چشم‌پوشی کرده و سکوت می‌کنند و جمهوری اسلامی ایران را بی‌جهت متهم به جنایاتی می‌کنند که متحدان خودشان مرتکب آن شده‌اند.

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در خط مقدم مبارزه با تروریسم بوده است، خاطرنشان کرد: اگر تلاش‌ها و حمایت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران نبود، شرایط دیگری در منطقه غرب آسیا حاکم بود.

وزیر خارجه ایران ابراز امیدواری کرد: کشورهای غربی کمتر تحت تاثیر جوسازی‌ها قرار گیرند و خودشان هم وارد این جوسازی‌ها نشوند.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، پس از رایزنی با مسئولان عالی‌رتبه آفریقای‌جنوبی، چهارشنبه‌شب «پرتوریا» را به مقصد «تهران» ترک کرد.

کلیدواژه