سیاست های آمریکا سبب تداوم بحران در منطقه شده است
(last modified 1397-04-02T13:08:06+00:00 )
سرطان 02, 1397 17:38 Asia/Kabul
  •  سیاست های آمریکا سبب تداوم بحران در منطقه شده است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: سیاست های جنگ افروزانه و حمایت علنی آمریکا از گروه های تروریستی و نقض تعهدات بین المللی از جمله برجام، سبب بی ثباتی و تداوم بحران در منطقه شده است.

به گزارش ایرنا؛ «علاالدین بروجردی» روز شنبه در دیدار «شالوا کیکناولیدزه»  رییس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران در تهران با ابراز تأسف از بحران وخیم انسانی در یمن اظهار کرد: کشتار کودکان بی گناه، زنان و غیرنظامیان در یمن نتیجه حمایت مستقیم آمریکا از عربستان است.

بروجردی افزود: مردم یمن بعد از سه سال مقاومت با حداقل امکانات، متجاوزان را زمین گیر و شکست نظامی فاحشی به عربستان و متحدانش وارد کرده اند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به سیاست اصولی تهران در مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد: توسعه، نیازمند برقراری امنیت پایدار و مبارزه همه کشورهای جهان است.

بروجردی همچنین با بیان اینکه ظرفیت های فراوانی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی میان ایران و گرجستان وجود دارد، بر گسترش همکاری دو جانبه تاکید کرد.

«شالوا کیکناولیدزه» رییس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران نیز در این دیدار با بیان اینکه استفاده از امکانات بالقوه اقتصادی در کشورهای منطقه نیازمند برقراری صلح و امنیت است، توسعه همکاری تفلیس و تهران را ضروری دانست.

 

کلیدواژه