سرطان 08, 1397 13:14 Asia/Kabul
  •  سرتیپ حاتمی: رژیم صهیونیستی تهدیدی برای امنیت بین المللی است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با اشاره به سالروز حمله شیمیایی به شهر سردشت، شمال غرب ایران، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با داشتن ذخایر سلاح های ممنوعه تهدیدی برای امنیت بین المللی است.

28 ژوئن 1987 (7 سرطان 1366) رژیم بعث عراق، شهر مرزی سردشت ایران را بمباران شیمیایی کرد که در این حمله 119 نفر از ساکنان غیرنظامی شهید و بیش از هشت هزار نفر دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

به گزارش ایرنا؛ امیر سرتیپ «امیر حاتمی» روز جمعه در پیامی با اشاره به ممانعت از بازرسی و تخریب سلاح های شیمیایی رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان بزرگ ترین تهدید صلح و امنیت منطقه، درباره تشکیل تروریسم شیمیایی در منطقه غرب آسیا هشدار داد.

سرتیپ حاتمی، جمهوری اسلامی ایران را بزرگ ترین قربانی سلاح های شیمیایی عنوان کرد و افزود: پس از گذشت دو دهه از تاسیس سازمان منع تسلیحات شیمیایی OPCW، نگرانی هایی در خصوص صلح و امنیت منطقه وجود دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران تصریح کرد: آمریکا با نقض قوانین و هنجارهای بین المللی و نادیده گرفتن شورای امنیت و سازمان منع تسلیحات شیمیایی، با اقدام نظامی علیه زیرساخت های دولت سوریه به بهانه به کارگیری سلاح های شیمیایی، منطقه غرب آسیا را بیش از پیش با نا امنی روبه رو کرده است.

سرتیپ حاتمی خاطرنشان کرد: خلف وعده دولت آمریکا درباره انهدام ذخایر سلاح های شیمیایی خود پس از گذشت 11 سال از موعد مقرر در کنوانسیون و اطمینان نداشتن به انجام تعهدات این کشور در سال های آتی، باعث نگرانی درباره در اختیار قرار دادن این سلاح ها به گروه های تروریستی به ویژه منافقین و داعش شده است.

 

کلیدواژه