عراقچی: نشست وین نمایش صریح انزوای آمریکا درعرصه بین الملل بود
(last modified 1397-04-20T03:48:33+00:00 )
سرطان 20, 1397 08:18 Asia/Kabul
  • عراقچی: نشست وین نمایش صریح انزوای آمریکا درعرصه بین الملل بود

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران نشست اخیر کمیسیون مشترک برجام در وین را «نمایش صریح انزوای آمریکا درعرصه بین الملل» ارزیابی کرد.

«سید عباس عراقچی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این نشست برخی راهکارهای عملیاتی در حوزه بانکی و نفت مطرح شد که همه وزیران خارجه بر آن تاکید داشتند، از جمله این راهکارها، کنارگذاشتن دلار از معاملات ایران و شرکای اقتصادی خود است که باید هرچه سریعتر عملیاتی شود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت: بیانیه پایانی نشست کمیسیون مشترک وزرای خارجه عضو برجام، به لحاظ سیاسی یک بیانیه قوی در بیان اراده اعضا برای حفظ برجام است و آشکارا در مقابل اراده آمریکا برای نابودی برجام و اعمال مجدد تحریم ها بر ایران قرار دارد.

عراقچی در عین حال تاکید کرد: آن چه که برای جمهوری اسلامی اهمیت دارد ترجمه این عزم و اراده به راه حل های عملیاتی است به گونه ای که منافع ایران در عمل و به صورت ملموس، در حوزه های مختلف اقتصادی به ویژه نفتی و بانکی تامین شود.

عرقچی تصریح کرد بدیهی است که اگر در نهایت انتظارات کشورمان از تلاش های این کشورها تامین نشود، جمهوری اسلامی ایران ابزارهای خود را برای مواجهه با هر شرایطی در اختیار دارد.

نخستین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران خارجه پس از خروج آمریکا از این توافق روز جمعه با حضور وزیران خارجه ایران و 1+4 (آلمان، فرانسه، بریتانیا، چین و روسیه) و  «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه در هتل کوبورگ وین برگزار شد.