سرطان 25, 1397 14:28 Asia/Kabul

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت :محتوای مذاکرات مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در اموربین الملل با رئیس جمهوری روسیه منتشر نشده است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی با اشاره به دیدار«علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در چهارشنبه گذشته و ارتباط آن با دیدار امروز رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا در هلسینکی فنلاند افزود: این دیدار ارتباطی با مسائل مربوط به ایران ندارد و تهران هیچ گونه پیامی برای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ندارد.
قاسمی تصریح کرد: محتوای مذاکرات دو ساعته ولایتی در روسیه منتشر نشده است و آنچه در رسانه‌ها مطرح شد، محتوای اصلی مذاکرات نیست.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با اعلام اینکه سفر ولایتی به مسکو با هماهنگی وزارت امورخارجه به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهوری به همراه پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس جمهوری روسیه صورت گرفت، افزود: در دیدار مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی با رئیس جمهوری روسیه مسائل مختلف در زمینه های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مطرح شد.
قاسمی در پاسخ به سوال خبرنگار برون مرزی درباره سفر امروز «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امورخارجه ایران به هند و احتمال مذاکره با مقامات این کشور درباره صادرات نفت ایران به آن کشور پس از تحریم‌های آمریکا گفت: سفر عراقچی به هند در چارچوب دیدارهای سیاسی دوره‌ای و مرتب است که با بسیاری از کشورها در طول سال و به نوبت برگزار و درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و هر آنچه مورد علاقه دوکشور است،تبادل نظر می شود.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: هند از شرکای باسابقه و دیرینه است و دو کشور روابط گسترده و مطلوبی با یکگدیگر دارند.
قاسمی درباره تصمیم ایران برای ماندن و یا خروج از برجام پس از ارائه بسته پیشنهادی اروپا گفت: بعد از خروج غیر قانونی آمریکا از برجام، در اروپا و حتی چین و روسیه این نظر وجود داشت که این توافق بین المللی حفظ شود ضمن اینکه ساز و کارهایی پیش بینی شود تا ایران بتواند از مزایای برجام بهره مند شود.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در این حال تاکید کرد: فرصت زیاد تصمیم گیری برای اروپا و کشورهای باقی مانده در برجام نیست و قطعاً نمی توان اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را در گرو تصمیم گیری دیگر شرکای باقی مانده در برجام تلف کرد.

 

کلیدواژه