اسد 09, 1397 08:41 Asia/Kabul
  • واکنش مشاور رئیس جمهوری به اظهارات

مشاور رئیس جمهوری اسلامی ایران در واکنش به پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا درباره مذاکره با ایران گفت: کسانی که به گفتگو به عنوان روش حل اختلافات باور دارند، باید به ابزار آن هم ملتزم باشند.

به گزارش ایرنا، ساعتی پس از اظهارات "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری امریکا درباره آمادگی گفتگو با مسئولان جمهوری اسلامی بدون پیش شرط، «حمید ابوطالبی» مشاور رئیس جمهوری ایران با تبلیغاتی خواندن این پیشنهاد گفت: کسانی که به گفت وگو به عنوان روش حل اختلافات در جوامع متمدن باور دارند، باید به ابزار آن هم ملتزم باشند.

ابوطالبی بامداد سه شنبه پس از اظهارات رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر آمادگی برای دیدار با سران ایران «در هر زمان» و «بدون هرگونه پیش شرطی» گفت: سال گذشته هم در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، پس از تهدید ملت بزرگ ایران، مسئولان آمریکایی موضوع ملاقات دو رئیس جمهوری را مطرح کرده بودند.

مشاور رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: اکنون پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای "برجام"، رئیس جمهوری آمریکا ملاقات بدون پیش شرط با مسئولان جمهوری اسلامی را مطرح کرده است که هدف اصلی آن انحراف افکار عمومی از بدعهدی واشنگتن در قبال برجام است.

ابوطالبی احترام به ملت بزرگ ایران، کاهش خصومت‌ها و بازگشت آمریکا به برجام را هموارکننده مسیر دشوار ارتباط با ایران دانست و افزود: گفت وگوی تلفنی روسای جمهور دو کشور در سازمان ملل متحد در 1392 بر این باور استوار بود که می توان با التزام به ابزار گفت وگو، در مسیر اعتمادسازی گام برداشت.

همزمان با تشدید تهدیدات و اظهارات خصمانه "ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا ضد ایران، بعدازظهر دوشنبه به وقت محلی در نشست مشترک خبری با "جوزپه کونته"  نخست وزیر ایتالیا در کاخ سفید گفت که حاضر است بدون هیچ پیش شرطی با مسئولان ایرانی ملاقات کند.

عوامفریبی رئیس جمهوری آمریکا درباره آمادگی مذاکره با ایران درباره حل اختلافات درحالی است که ترامپ هشتم ماه مه با تکرار اتهام های بی اساس علیه ایران، خروج واشنگتن ازتوافق هسته ای با ایران و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ضد ایران را اعلام کرد.

با این حال این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شد؛به نحوی که بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آلمان و اتحادیه اروپا به عنوان طرف های برجام تاکید کرده اند که از این توافق بین المللی حمایت می کنند.

 

کلیدواژه