قاسمی: منطق جمهوری اسلامی ایران منطق گفت و گو و تعامل است
(last modified 1397-05-10T03:12:14+00:00 )
اسد 10, 1397 07:42 Asia/Kabul
  • قاسمی: منطق جمهوری اسلامی ایران منطق گفت و گو و تعامل است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: منطق جمهوری اسلامی منطق گفت و گو و تعامل بوده که نیازمند احترام متقابل و پایبندی به تعهدات بین المللی است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره سخنان جدید رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعلام آمادگی برای گفت و گو با ایران بدون پیش شرط افزود: اینکه رئیس جمهوری آمریکا با تغییر ادبیات خود تصمیم گرفته است دست از زبان تهدید ضد مردم ایران بردارد نشانه سرخوردگی از لفاظی های بی حاصل است؛ هر چند اظهارات بعدی وزیرامورخارجه آمریکا که بلافاصله بعد از صحبت های ترامپ بیان شد، نشان از سردرگمی و آشفتگی در سیاست خارجی آمریکا دارد.
قاسمی گفت: پیشنهاد گفت و گو با ایران از سوی ترامپ در شرایطی ارائه می شود که دولت آمریکا بدون هیچ توجیهی و بر خلاف تمام موازین بین المللی از برجام خارج شده و تحریم های غیرعادلانه خود را مجدداً بر مردم ایران تحمیل کرده است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد:جمهوری اسلامی در عمل ثابت کرد که اهل گفت و گو و منطق است و چنانچه تعهدی بپذیرد به آن پایبند می ماند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ایتالیا در کاخ‌ سفید، در پاسخ به سوالی درباره آمادگی برای مذاکره با ایران مدعی شد اگر مقامات ایران بخواهند مذاکره کنند، هیچ پیش شرطی نخواهد داشت.

کلیدواژه