نگرانی سئول از تبعات منفی تحریم های ضد ایرانی آمریکا
(last modified Thu, 16 Aug 2018 11:59:26 GMT )
اسد 25, 1397 16:29 Asia/Kabul
  • نگرانی سئول از تبعات منفی تحریم های ضد ایرانی آمریکا

معاون وزیر تجارت کره جنوبی اعلام کرد، تحریم های آمریکا ضد ایران، به زیان اقتصاد کره و فعالیت های تجاری این کشور است.

به گزارش ایرنا، «کانگ سونگ چون» معاون وزیر تجارت و انرژی کره جنوبی روز پنجشنبه در نشستی با حضور مسئولان نهادهای تجاری، بانک ها، صنعت خودروسازی، انرژی و پالایشگاه های این کشور در سئول، با ابراز نگرانی از تبعات منفی تحریمهای آمریکا ضد ایران بر اقتصاد کره گفت،باید از زیان شرکت های کره ای پس از اعمال  تحریم های آمریکا ضد ایران جلوگیری کنیم.

معاون وزیر تجارت و انرژی کره جنوبی  تصریح کرد،  برای به حداقل رساندن آسیب ها و جلوگیری از تحریم شرکت های کره ای فعال و همکار با ایران، دولت کره جنوبی به گفت و گو با آمریکا ادامه می دهد تا بتواند از معافیت خریدهای نفتی برخوردار شود.

در این نشست اعلام شد وزارت تجارت و انرژی کره جنوبی و شرکت بیمه تجاری چین در نظر دارند برای کمک به شرکتهای کره ای صندوق های مالی راه اندازی  کرده تا آنها تا بتوانند به همکاری تجاری و اقتصادی با ایران ادامه دهند.

آمریکا بعد از خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اعلام کرد، خریداران نفت خام ایران باید تا چهارم نوامبر واردات نفتی خود از ایران را پایان دهند، وگرنه  مشمول تحریم های ثانویه آمریکا خواهند شد.

تحریم های ثانویه آمریکا که مغایر قوانین تجارت بین المللی بوده واکنش منفی کشورهای مختلف را به  دنبال داشته است به طوری که تعدادی از کشورهای خریدار نفت ایران در صدد معافیت شدن خود هستند و برخی دیگر نیز اعلام کرده اند که این تحریم ها را اجرا نخواهند کرد.

ایران سومین صادر کننده بزرگ نفت به کره جنوبی در سال 2017 بوده است. 
کره جنوبی سال گذشته 147 میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کرده است.

کلیدواژه