لاریجانی: همکاری‌ مستمر تهران- اسلام‌آباد به برقراری آرامش در منطقه کمک می‌کند
(last modified Fri, 17 Aug 2018 06:13:02 GMT )
اسد 26, 1397 10:43 Asia/Kabul
  • لاریجانی: همکاری‌ مستمر تهران- اسلام‌آباد به برقراری آرامش در منطقه کمک می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در گفت و گوی تلفنی با رئیس مجلس ملی پاکستان، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، دو کشور مهم و تأثیرگذار در جهان اسلام و منطقه هستند و رایزنی‌های مستمر فیمابین می‌تواند به برقراری ثبات و آرامش منطقه کمک کند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری مجلس؛ «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در گفت و گوی تلفنی با «اسد قیصر» ضمن تبریک انتخاب وی به عنوان رئیس مجلس ملی پاکستان، بر بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی و کشاورزی در ایران و پاکستان، در راستای منافع دو ملت تأکید کرد.

لاریجانی همچنین با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور اسلامی در عرصه های مختلف، بر توسعه ارتباطات پارلمانی فیمابین تأکید کرد.

«اسد قیصر» نیز گفت: روابط دیرینه دو کشور، پشتوانه محکمی برای ارتقاء سطح مراودات بویژه روابط پارلمانی میان مجالس پاکستان و ایران است.

وی با تاکید بر لزوم اهمیت تقویت و تحکیم همکاری میان کشورهای اسلامی افزود: پاکستان از هرگونه اقدامی در راستای وحدتِ میان کشورهای اسلامی و برقراری صلح در منطقه حمایت می کند.

«اسد قیصر» کاندیدای حزب تحریک انصاف پاکستان (پیروز انتخابات پارلمانی)، روز چهارشنبه با رای نمایندگان مجلس ملی به  ریاست مجلس ملی این کشور انتخاب شد.

کلیدواژه