لاریجانی: ملت ایران در برابر توطئه های آمریکا بیدار است
(last modified Sun, 19 Aug 2018 06:00:01 GMT )
اسد 28, 1397 10:30 Asia/Kabul
  • لاریجانی: ملت ایران در برابر توطئه های آمریکا بیدار است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، گفت: ملت ایران همیشه در برابر توطئه های آمریکا آماده و بیدار است.

«علی لاریجانی» روز یکشنبه در آغاز جلسه علنی مجلس ایران، کودتای 28 مرداد را مظهر مداخله آمریکا در ایران دانست و افزود: آمریکا در کودتای 28 مرداد برای چند دهه ایران را گرفتار دیکتاتوری کرد و امروز آن کشور با کارنامه سیاه خود تلاش می کند به بهانه امنیت منطقه و جهان، بر ایران سیطره پیدا کند.

رئیس قوه مقننه ایران تصریح کرد: آمریکا در شرایط کنونی هم از طریق ایران هراسی و تولید نگرانی و سوء استفاده از ضعف فکری و وابستگی کشورهای منطقه، ثروت منطقه را به غارت برده است.

لاریجانی، به تحریم های آمریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها در طراحی تحریم اقتصادی با وقاحت از آزادی، حقوق بشر، امنیت جهانی و امنیت منطقه ای سخن می گویند، در حالی آنان با کودتای 28 مرداد، ایجاد دیکتاتوری وابسته در ایران و حمایت تسلیحاتی از تروریست ها در منطقه کارنامه سیاهی در میان ملت ایران دارند.

رئیس مجلس ایران،  هدف آمریکا از اعمال تحریم را تسلط اقتصادی بر ایران دانست و تاکید کرد: ملت ایران با هوشیاری، قدرت و همچنین راهنمایی ها و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی بار دیگر توطئه های آمریکا را خنثی خواهد کرد.

امروز (یکشنبه) بیست و هشتم اسد 1397 هجری شمسی (19 اوت 2018) مصادف با سالروز کودتای آمریکایی ضد دولت ایران در سال 1953 است.

در بیست و هشتم مرداد ماه 1332 شماری از نیروهای ارتش رژیم ستم‌شاهی با همکاری آمریکا و انگلیس، با سرنگون کردن دولت «محمد مصدق»، «محمدرضاپهلوی» را که به خارج گریخته بود، بار دیگر به سلطنت نشاندند.

 

کلیدواژه