قاسمی: اقدامات خصمانه آمریکا ضد ایران مغایر قوانین بین المللی است
(last modified 1397-05-29T09:49:50+00:00 )
اسد 29, 1397 14:19 Asia/Kabul
  •  قاسمی: اقدامات خصمانه آمریکا ضد ایران مغایر قوانین بین المللی است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران ، تشکیل "کار گروه اقدام ایران" از سوی آمریکا را در راستای سیاست های خصمانه این کشور و مغایر قوانین بین المللی دانست.

به گزارش خبرنگار برون مرزی،«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران داخلی و خارجی درباره تشکیل "کار گروه اقدام ایران" در وزارت خارجه آمریکا گفت: رفتار و اقدامات این کشور مغایر با همه موازین شناخته شده بین‌المللی است واین گونه اقدامات ره به جایی نخواهد برد.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره تلاش اروپایی ها برای ارائه بسته اقتصادی و حضور شرکت‌های اروپایی در ایران گفت: مواضع سیاسی اتحادیه اروپا بسیار روشن است، هم درمورد اتحادیه اروپا و هم روسیه و چین به عنوان دو عضو دیگر طرف برجام پس از خروج آمریکا،همکاریهای اقتصادی به اصطلاح "بسته اقتصادی" پیشرفت هایی داشته است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در این حال با بیان اینکه رضایت کامل از سرعت روند کار وجود ندارد، تاکید کرد: کشورهای اروپایی با جدیت بیشتر و سرعت عمل لازم در این خصوص تلاش خود را ادامه دهند.
قاسمی در پاسخ به سئوال خبرنگار برون مرزی درباره اظهارات «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان مبنی بر تمایل این کشور بر حفظ توافق هسته‌ای و نگرانی‌های همزمان آن کشور با توسعه برنامه موشکی ایران گفت: صدر اعظم آلمان نظر خودش را گفته است و کشورهای مذاکره کننده با ایران در توافق هسته ای به جدا بودن بحث برنامه موشکی و برجام واقف بوده و هستند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: صدر اعظم آلمان و مشاورانش باید واقف باشند که برجام و برنامه موشکی ایران دو موضوع جدا هستند و ارتباطی با هم ندارند؛ برنامه موشکی ایران غیرقابل مذاکره است.
قاسمی، درباره صحبت های«محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران در رابطه با آماده نبودن اروپایی ها برای پرداخت هزینه در قبال تعامل با ایران و اینکه تهران تا چه زمانی منتظر آمادگی اروپایی ها خواهد ماند، گفت: انتظار ایران این بود که اروپایی‌ها با سرعت بیشتری پیشنهادات عملی خود را مطرح کنند که به دلایلی و از جمله پیچیدگی اقدامات اقتصادی و فشار‌های آمریکا کار به کُندی پیش می رود.
قاسمی درباره سند جامع همکاری بین ایران و افغانستان و روند پیگیری آن نیز گفت: کمیته‌های پنجگانه به نتایج لازم رسیده‌اند و کمیته‌ها برای تنظیم سند، وارد مذاکرات جدی خواهند شد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره روابط ایران و عراق، گفت: روابط دوکشور در شرایط خوبی قرار دارد و با تشکیل دولت جدید در عراق همکاری‌ها با شدت بیشتری دنبال خواهد شد.

 

کلیدواژه