کشف بیش از چهار هزار و پانصد کیلوگرم مواد مخدر در مرزهای جنوبی ایران
(last modified 1397-06-05T03:24:10+00:00 )
سنبله 05, 1397 07:54 Asia/Kabul
  • کشف بیش از چهار هزار و پانصد کیلوگرم مواد مخدر در مرزهای جنوبی ایران

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از کشف بیش از چهار هزار و پانصد کیلوگرم مواد مخدر در مرزهای جنوبی و جنوب شرق ایران خبر داد.

به گزارش ایرنا؛ سردار «قاسم رضایی» روز یکشنبه با بیان این‌که مرزبانان نیروی انتظامی ایران، همواره در خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر بوده اند، افزود: مرزبانان ایران در استان‌های سیستان و بلوچستان (جنوب شرق ایران) و هرمزگان (جنوب ایران) در 72 ساعت گذشته با اشراف اطلاعاتی و پایش مرزهای جنوبی و جنوب شرقی کشور، ضمن وارد کردن صدمات سنگین بر باندهای قاچاق مواد مخدر موفق شدند، بیش از چهار و نیم تُن انواع مواد مخدر را با استفاده از شیوه‌های خاص عملیاتی و رزمی کشف کنند.

فرمانده مرزبانی ایران تصریح کرد: در این عملیات‌ها، تعدادی از قاچاقچیان مواد مخدر دستگیر که برای گذراندن سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

سردار رضایی با بیان اینکه مرزبانان ایران از مرزهای کشور در حال حراست هستند، خاطرنشان کرد: مرزبانان و مرزنشینان ایران با حضور متحدانه در کنار هم در سراسر مرزهای کشور، با هرگونه ناامنی در مرزهای ایران اسلامی قاطعانه برخورد خواهند کرد.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر در جهان بیش از سه هزار شهید و بیش از آن زخمی در این راه تقدیم کرده است.

سازمان ملل متحد از ایران به عنوان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر نام برده است.

کلیدواژه