لاریجانی: خروج آمریکا از برجام بی انضباطی بین المللی بوجود آورد
(last modified Fri, 31 Aug 2018 07:45:44 GMT )
سنبله 09, 1397 12:15 Asia/Kabul
  • لاریجانی: خروج آمریکا از برجام بی انضباطی بین المللی بوجود آورد

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، خروج آمریکا از برجام را بدعهدی توصیف کرد و گفت: این اقدام آمریکا بی انضباطی بین المللی بوجود آورد.

به گزارش ایرنا، «علی لاریجانی» عصر پنجشنبه در قم (جنوب استان تهران) افزود: پس از خروج آمریکا از برجام، کشورهای اروپایی پیشنهاد کردند که در صورت پایبندی ایران به توافق هسته ای، شرایط ادامه روابط اقتصادی اروپا را با تهران حفظ خواهند کرد و ایران با وجود تردید در توانایی اروپایی ها، این پیشنهاد را رد نکرد.

لاریجانی هدف از همکاری با اروپایی ها را استفاده از ظرفیت های دیپلماسی و سهل کردن فضای مراودات اقتصادی برای صنعت گران و تولیدکندگان داخلی عنوان کرد.

آمریکا  8 مه (18 ثور) از برجام خارج شد و پس از آن اعلام کرد تا 4 نوامبر 2018 (13 عقرب) صادرات نفت، گاز و پتروشیمی ایران را به صفر خواهد رساند. 

واشنگتن از کشورهای جهان خواسته است به عنوان بخشی از تحریم‌های اقتصادی علیه تهران، واردات نفت، گاز و محصولات پتروشیمی از ایران را به صفر برسانند.

بسیاری از کشورهای جهان از جمله چین، روسیه  و ترکیه در مخالفت با تصمیم رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده اند از خواسته دونالد ترامپ پیروی نمی کنند.

کلیدواژه