روحانی: ایران دشمنی به جز آمریکا، رژیم صهیونیستی و اذنابش ندارد
(last modified 1397-06-17T08:27:26+00:00 )
سنبله 17, 1397 12:57 Asia/Kabul
  • روحانی: ایران دشمنی به جز آمریکا، رژیم صهیونیستی و اذنابش ندارد

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز ایران دشمنی به جز آمریکا، رژیم صهیونیستی و اذنابش ندارد، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با انسجام و یکدلی بر دشمنان غلبه خواهد کرد.

«حسن روحانی» روز شنبه در چهاردهمین جشنواره ملی شهید رجایی در تهران با تاکید بر اینکه مردم ایران هرگز تسلیم فشار آمریکا نخواهند شد، خاطرنشان کرد: ملت ایران در برابر فشار یک گروه حاکم جدید در کاخ سفید که خودشان هم نمی‌دانند چه می‌گویند و چه کار می‌کنند و با همه درگیر هستند، هرگز دچار هراس نمی‌شود.

روحانی افزود: گروه جدیدی که در کاخ سفید مستقر شدند نه تنها با نظام جمهوری اسلامی ایران بلکه با دوستان قدیمی و سنتی‌شان و با کشورهایی که با آنها روابط اقتصادی زیادی دارند نیز دچار درگیری هستند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آمریکایی ها از یک طرف ملت ایران را تحت فشار قرار می‌دهند و از طرف دیگر از طریق مختلف پیغام مذاکره می‌فرستند تصریح کرد: آمریکایی ها رفتاری دوگانه دارند و امروز جنگ، جنگ اقتصادی و تبلیغاتی است.

آمریکا بعد از خروج از برجام در 8 مه 2018، اقداماتی همه‌جانبه برای اعمال فشارعلیه ایران انجام داده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا 6 اوت 2018 طی فرمانی برخی تحریم های غیرقانونی این کشور علیه ایران را بازگرداند اما اتحادیه اروپا، روسیه، ترکیه و بسیاری دیگر از کشورها اعلام کرده اند از تحریم های یکجانبه آمریکا تبعیت نمی کنند.

کلیدواژه