قاسمی خبر داد؛ شروع فعالیت مجدد کنسولگری ایران در بصره
(last modified 1397-06-20T13:07:34+00:00 )
سنبله 20, 1397 17:37 Asia/Kabul
  • قاسمی خبر داد؛ شروع فعالیت مجدد کنسولگری ایران در بصره

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران از بازگشایی مجدد کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر بصره عراق خبر داد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفت: بعد از حادثه تلخ حمله به کنسولگری ایران در بصره عراق که با محکومیت تعداد بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و غیرسیاسی این کشور همراه شد، دیپلمات‌های ایرانی بلافاصه با استقرار در ساختمان مناسب جدیدی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
جمعه‌ شب گذشته گروهی تحت لوای اعتراض به اوضاع نابسامان خدمات‌رسانی، به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره تعرض کردند. در اثر این تعرض، ساختمان کنسولگری ایران به آتش کشیده شد.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با محکوم کردن حمله وحشیانه به کنسولگری ایران در بصره، مسئولیت خطیر دولت عراق در حفاظت از اماکن دیپلماتیک را یادآور شد و از بغداد خواست هرچه سریع تر نسبت به شناسایی، دستگیری و مجازات آمران و عاملان این جرم سنگین اقدام نماید.
قاسمی همچنین به دست‌های آشکار و پنهانی که در صدد تخریب روابط دوستانه دولت و ملت ایران و عراق هستند، هشدار داد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران همچنین درباره سرانجام مذاکرات ایران و عراق در ارتباط با نحوه پرداخت هزینه روادید اربعین حسینی از سوی زائران ایرانی اظهار کرد: با تلاش و پیگیری‌های دیپلماتیک وزارت خارجه و دیگر ارگان‌های ذی‌ربط از جمله سازمان حج و زیارت در نهایت دو کشور تفاهم کردند که زوار ایرانی، این هزینه را به صورت ریال پرداخت کنند.
بیستم ماه صفر 1440 هجری قمری (هشتم آبان) اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است. میلیون‌ها زائر از سراسر جهان در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد شهر کربلا در جنوب عراق می‌شوند.
سال گذشته، بیش از دو میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین حسینی (ع) در کربلا حضور داشتند.

کلیدواژه