سنبله 29, 1397 09:49 Asia/Kabul
  • نامه ایران به سازمان‌ملل؛ تهدید هسته‌ای رژیم صهیونیستی محکوم شود 

جمهوری اسلامی ایران از سازمان ملل خواست تا تهدید هسته‌ای چندی پیش نخست رژیم صهیونیستی را ضد جمهوری اسلامی ایران محکوم کند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل روز چهارشنبه در نامه‌ای به دبیرکل و شورای امنیت این سازمان، نوشت: تهدید اخیرا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضد ایران، تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

در این نامه، داشتن تسلیحات هسته‌ای توسط رژیمی که سابقه‌ای طولانی در تجاوز، اشغال، نظامی‌گری، تروریسم دولتی و دیگر جنایات بین‌المللی دارد، برزگترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه‌ای عنوان و از جامعه بین‌المللی خواسته شده است در برابر اقدامات لجام‌گسیخته و تهدید هسته‌ای رژیم صهیونیستی موضعی قوی اتخاذ کند و آن را به تبعیت از مقررات بین‌المللی و منشور سازمان ملل وادار سازد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل در نامه‌ خود به دبیرکل و شورای امنیت، با اشاره به اینکه ایران خود قربانی تسلیحات کشتار جمعی و به‌طور مشخص سلاح شیمیایی است، اعلام کرد: اعضای سازمان ملل نه فقط نباید تهدید هسته‌ای نخست وزیر رژیم اسرائیل را نادیده بگیرند، بلکه باید اقدام قاطعی برای اطمینان از محو تسلیحات هسته‌ای آن به عمل آورند.

قرار است نامه جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان سند شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل منتشر شود.

پیش از این؛ «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران در توئیتر خود با درج عبارت نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود ارتش اسرائیل با همه توان تاسیسات هسته‌ای ایران را هدف قرار خواهد داد، نوشت: ایران به‌عنوان کشور فاقد سلاح هسته‌ای، ازسوی جنگ‌طلبی که از تاسیسات ساخت سلاح هسته‌ای برخودار است، تهدید به نابودی اتمی می‌شود؛ این چیزی فراتر از بی‌شرمی در عالم گستاخی است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درحالی ایران را تهدید به‌حمله می‌کند که ارتش این رژیم در برابر جنبش حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه در سال 2006 شکست مفتضحانه‌ای را متحمل شد. 

با این حال؛ مسئولان ارشد نظامی جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده‌اند اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، همه مناطق صهیونیست‌نیشین ازجمله تل‌آویو با خاک یکسان خواهد شد. 

کلیدواژه