سنبله 31, 1397 08:35 Asia/Kabul
  • روحانی: جهان با سیاست یکجانبه گرایی آمریکا مخالف است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ادعای طرفداری آمریکا از مردم ایران کاملا پوچ و منافقانه است تاکید کرد: اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان با سیاست یکجانبه گرایی آمریکا مخالف هستند و تحمیل دستور از سوی این کشور را برنمی تابند.

به گزارش رادیو دری؛ «حسن روحانی» در مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست با اشاره به خروج آمریکا از برجام در 8 مه 2018 افزود: پیش بینی آمریکا این بود که پس از خروج از برجام، ایران نیز از آن خارج می شود و به راحتی می تواند یک ائتلاف جهانی علیه ایران شکل دهد و همه تحریم ها را برگرداند اما اقدام ایران در دادن فرصت محدود به اروپا، باعث به هم ریختن معادلات آمریکا شد.

روحانی با بیان اینکه گفت وگوهای ایران و بقیه اعضای برجام و تاکید آنها برای حفظ این توافق، آمریکا را در انزوا قرار داد تصریح کرد: شاید به ندرت پیش آمده باشد که روی یک موضوع، بین آمریکا و شرکای اروپایی اش تا این حد اختلاف نظر باشد و این نتیجه موضع به حق ایران در موضوع هسته ای است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه سیاست خارجی دولت آمریکا در قبال ایران براساس واقعیات موجود  تنظیم نشده است خاطرنشان کرد: دریافت اطلاعات نادرست درباره ایران از گروه های تروریستی و رژیم صهیونیستی و تحلیل های غیر کارشناسانه و غیر دقیق درباره تحولات ایران، دولتمردان آمریکا را دچار چنان توهمی کرده که احساس می کنند می توانند با حربه تحریم از ایران امتیاز بگیرند.

روحانی تاکید کرد: ملت ایران ثابت کرده است که در برابر فشار خارجی منسجم تر شده و مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد و همانطور که در دوران قبل از برجام نیز آمریکا نتوانست با تحریم های شدید مردم ایران را خسته کند، این بار نیز آمریکا مجبور به تغییر رویه می شود.

کلیدواژه