میزان 03, 1397 15:40 Asia/Kabul
  • سپاه پاسداران: قدرت بازدارندگی ایران، محصول هشت سال دفاع مقدس است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای با گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد دفاع مقدس، اقتدار دفاعی و قدرت منحصر به فرد بازدارندگی امروز ایران را محصول مقاومت و درس آموزی از هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری صدا و سیما؛ دربیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است: جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، به فرصت تاریخی برای تولید اقتدار و خودباوری ملی و فراهم شدن بسترهای مطمئن بالندگی و پیشرفت و رسیدن به قله های ممتاز جهانی تبدیل شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این بیانیه، هشت سال دفاع مقدس و مقاومت ملت ایران را الگوی امروز جوامع و ملل حق طلب و سلطه ستیز عنوان و تاکید کرد: الگوی هشت سال دفاع مقدس، جلوه‌های نوینی از قدرت و تاثیر خود را در صحنه مقابله مسلمانان منطقه برابر تروریسم تکفیری و جنگ های نیابتی قدرت‌های استکباری و ارتجاع منطقه، آشکار کرد.

در ادامه این بیانیه با اشاره به جنایت تروریستی اهواز(جنوب غرب ایران) که به شهادت 25 نفر و زخمی شدن بیش از 60 نفر منجر شد، آمده است: حضور شکوهمند و معنادار اقشار و آحاد مختلف مردم در آیین تشییع شهدای حمله تروریستی اخیر، پاسخ کوبنده ای به تروریست‌ها و حامیان آنان بود که سبب تعمیق وحدت و یکپارچگی ایرانیان و افزایش روحیه استقامت و ستیز با استکبار و تروریسم آمریکایی -صهیونیستی و وهابی شد.

22 سپتامبر (31 سنبله) مصادف با سالروز شروع جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق با جمهوری اسلامی ایران است.

ارتش متجاوز رژیم صدام (دیکتاتور معدوم عراق) 31 سنبله سال 1359 (سپتامبر 1980) با این تصور که در مدت یک هفته تهران را فتح خواهد کرد، تهاجم گسترده‌ای را با به کارگیری انواع جنگ افزارها به ایران آغاز کرد.

31 سنبله ماه در تقویم مناسبتهای ایران آغاز هفته دفاع مقدس است.

کلیدواژه