روحانی: هیچ قدرت و دولتی نمی‌تواند در برابر ملت ایران بایستد
(last modified Wed, 26 Sep 2018 04:39:24 GMT )
میزان 04, 1397 09:09 Asia/Kabul
  •  روحانی: هیچ قدرت و دولتی نمی‌تواند در برابر ملت ایران بایستد

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران، یک حکومت مردم‌سالار است و هیچ قدرتی و دولتی نمی‌تواند در برابر یک ملت بایستد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران، صبح سه‌شنبه به وقت محلی نیویورک، در گفت و گو با شبکه‌ تلویزیونی CNN آمریکا، با اشاره به آرزوی دولت آمریکا برای تغییر رژیم در ایران، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در گذشته فکر می‌کردند که با رژیمی در ایران مواجه شوند که مثل قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کاملاً در کنترل آن‌ها باشد، ولی هیچ‌وقت به این هدف نرسیدند و ملت ایران همواره استوار خواهند ماند.
روحانی با اشاره به تناقض‌های آشکار در گفتار و رفتار مسئولان فعلی دولت آمریکا، افزود: آن‌ها می‌گویند مردم ایران را تحت فشار قرار می‌دهند و از طرف دیگر مدعی علاقه‌مند بودن به مردم ایران هستند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تنها هدف تحریم آمریکا، اِعمال فشار بر مردم ایران است،گفت: تحریم‌های غیرقانونی آمریکا ضد ایران، تنها موجب فشار بر زندگی مردم عادی می‌شود و این به معنی دشمنی آمریکا با ملت ایران است.
روحانی با بیان اینکه افزایش تحریم های ایران، به سود آمریکا و منطقه نیست، افزود: تاریخ قضاوت خواهد کرد که آمریکا در این مقطع دچار اشتباه بزرگی شده است.
رئیس جمهوری ایران همچنین با بیان این‌که حضور ایران در سوریه براساس درخواست دولت این کشور بود، تصریح کرد: اگر کمک‌های جمهوری اسلامی ایران و مقاومت مردم سوریه و عراق نبود، امروز بغداد و دمشق در اختیار داعش بود و آن‌ها دو دولت تروریستی را در این منطقه برپا کرده بودند و کل منطقه و جهان را تهدید می‌کردند.

کلیدواژه