روحانی: ایران از گسترش روابط با نروژ استقبال می‌کند
(last modified 1397-07-04T05:45:12+00:00 )
میزان 04, 1397 10:15 Asia/Kabul
  •  روحانی: ایران از گسترش روابط با نروژ استقبال می‌کند

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: تهران از گسترش روابط اقتصادی، علمی و فناوری با اُسلو (Oslo) استقبال می‌کند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران عصر سه شنبه به وقت نیویورک در دیدار «ارنا سولبرگ» Erna Solberg نخست وزیر نروژ، خروج دولت آمریکا از توافق برجام را غیرقانونی و نقض پیمان و قطعنامه شورای امنیت برشمرد و گفت: براساس قطعنامه 2231 شورای امنیت، همه کشورها باید از مفاد برجام حمایت کنند و بسیار مهم است که دنیا در برابر زیرپا گذاشتن این قطعنامه توسط آمریکا، بی تفاوت نباشد.
روحانی با اشاره به 12 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی که همه آن‌ها پایبندی ایران به مفاد برجام را مورد تایید قرار داده است، تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران در توافقی خواهد ماند که منافعش تامین شود.
رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه با تشریح همکاری‌های ایران، ترکیه و روسیه و پیشبرد روند آستانه گفت: نیروهای سه کشور بر ایجاد آتش‌بس میان گروه های تروریستی و ارتش سوریه نظارت می کنند و اخیراً نیز در نشست تهران، درباره جلوگیری از خونریزی در ادلب تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.
«ارنا سولبرگ» نیز با تاکید بر اینکه کشورش مصمم به گسترش همکاری‌های خود با ایران است، گفت: تداوم برجام برای بهبود مناسبات بسیار مهم است، اما موضوعات سیاسی به این توافقنامه خوب لطمه زده است. 
نخست وزیر نروژ افزود: نروژ به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا در پی اقداماتی است که با وجود تحریم های آمریکا، روابط خود را با ایران گسترش دهد.

کلیدواژه