میزان 05, 1397 11:06 Asia/Kabul
  • ظریف: همکاری تجاری ایران و هند در بندر چابهار ادامه دارد

وزیر خارجه ایران گفت: همکاری و فعالیت‌های تجاری جمهوری اسلامی ایران و هند در بندر چابهار، جنوب شرق ایران، به خوبی در جریان است. 

«محمدجواد ظریف» عصر چهارشنبه پس از دیدار با «سواشما سوآراج» Sushma Swaraj وزیر خارجه هند در نیویورک، درباره همکاری تهران و دهلی‌نو در توسعه بندر چابهار اظهار کرد: بندر چابهار فعالیت خود را به‌خوبی ادامه می‌دهد و محموله‌های هندوستان از این بندر وارد و به افغانستان صادر شده است. 

وزیر خارجه ایران تصریح کرد: پیش‌بینی این است که بندر چابهار گسترش و ظرفیت آن افزایش یاید و هند سرمایه‌گذاری بیشتری در این زمینه انجام دهد.

ظریف همچنین به حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره کرد و افزود: همه بر اجرای توافق هسته‌ای اصرار داشتند. 

وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد: روندی که دولت کنونی آمریکا پیموده است، روز به روز به انزوای هر چه بیشتر آن دامن می‌زند. 

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران هم روز چهارشنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان‌ملل، در نشست‌خبری با رسانه‌های خارجی، اظهار کرد: نشست شورای امنیت سازمان ملل به ریاست «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا هم نشان داد آمریکا تنهاست و همه کشورها از برجام حمایت کرده و با لحن مستقیم یا غیر مستقیم اقدام آمریکا را نادرست دانستند.

کلیدواژه