دیدار ­مشاور امنیت ملی افغانستان با شمخانی
(last modified 1397-07-05T09:06:02+00:00 )
میزان 05, 1397 13:36 Asia/Kabul
  • دیدار ­مشاور امنیت ملی افغانستان با شمخانی

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران بر استمرار گفت و گوهای امنیتی ایران و افغانستان برای دستیابی به راه حل های پایدار در مسیر برقراری امنیت در مرزهای مشترک تاکید کرد.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز پنج شنبه در دیدار «حمدالله محب» Hamdullah Mohib مشاور امنیت ملی افغانستان که برای شرکت در نخستین نشست "گفت و گوی امنیتی منطقه‌ای" به تهران سفر کرده است، افزود: گسترش ناامنی و ترور، سیاست دیرینه برخی قدرت‌ها برای استهلاک ظرفیت های ملی و جایگاه منطقه ای کشورهای اسلامی است.
شمخانی افزود: تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان به محل اصلی تامین مالی گروه‌های تروریستی تبدیل شده است و این موضوع متاسفانه با هدایت برخی کشورهای فرامنطقه ای در طول دوران حضور نظامی خود در این کشور گسترش یافته است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تصریح کرد: تاخیر در اتخاذ راهکارهای مقابله با روند فزاینده تروریسم، به ظهور نسل جدیدی از تهدیدات غیرقابل پیش بینی به ویژه در کشور افغانستان منجر خواهد شد.
حمدالله محب هم با قدردانی از ابتکار جمهوری اسلامی ایران در برگزاری نشست گفت و گوی امنیتی منطقه ای گفت: تروریسم تهدید مشترک برای همه به شمار می رود.
مشاور امنیت ملی افغانستان با بیان اینکه عزم این کشور گسترش روابط با همسایگان به ویژه ایران است، ادامه تلاش منطقه ای را برای ایجاد امنیت پایدار در مرزها و کمک به مبارزه با تروریسم و جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر خواستار شد.

کلیدواژه