میزان 07, 1397 16:37 Asia/Kabul
  •  لاوروف:خروج شرکت های اروپایی از ایران اشتباه است

وزیر امور خارجه روسیه ضمن حمایت از ابتکار اتحادیه اروپا برای ایجاد سامانه مبادلات مالی جایگزین با ایران گفت، خروج شرکت های اروپایی از ایران اشتباهی بزرگ است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه در کنفرانسی خبری در نیویورک اعلام کرد، روسیه در ایجاد ساز و کاری مالی به منظور دور زدن تحریم های امریکا علیه ایران مشارکت می کند.

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه کنار گذاشتن دلار یکی از راه های دور زدن تحریم ها علیه تهران است، گفت، استفاده از ارزهای ملی در پرداخت ها با هدف کاهش وابستگی به دلار از مدت ها قبل دیدگاهی مورد قبول است که دارد شکل عملی به خود می گیرد.

سرگئی لاوروف افزود، جمهوری اسلامی ایران به طور کامل به تعهدات برجامی خود پایبند بوده است و بنابراین مسکو تمام توان خود را برای حفظ این توافق بین المللی که توسط شورای امنیت سازمان ملل تایید شده است، به کار خواهد گرفت.

وزیر امور خارجه روسیه با استقبال از صحبت های «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد مبنی بر حمایت قاطعانه از حق حاکمیت هر کشوری در جهان گفت، امریکا اگر واقعا به اصول حاکمیتی پایبند است، نباید در امور داخلی سایر کشورها دخالت کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا،18 ثور با تکرار اتهام های بی اساس علیه ایران، خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شد.

بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آلمان و اتحادیه اروپا به عنوان طرف های برجام تصریح کردند از این توافق بین المللی حمایت می کنند.

 

کلیدواژه